Krematorium zvířat Zlín
Dostihová 729, 763 15 Slušovice
tel.: 800 28 11 11; e-mail: info@krematoriumzviratzlin.cz
Prodávající:
Martin Volčík, IČO: 456 89 547, se sídlem Holečkova 875/55, 150 00 Praha 5, fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku, vznik oprávnění 17. 11. 1992
Barbora Volčíková, IČO: 666 00 162, Krátká 292, 763 15 Slušovice, fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku, vznik oprávnění 8. 2. 2024
Tomáš Chytil, IČO: 687 58 073, Dostihová 729, 763 15 Slušovice, fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku, vznik oprávnění 5. 9. 2024
(dále jen „prodávající“)
1. Všeobecná ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky platí pro internetový obchod www.krematoriumzviratzlin.cz (dále jen „Internetový obchod“) a dále vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího/objednatele, které vznikají na základě smlouvy uzavírané mezi těmito smluvními stranami, jejíž jsou nedílnou součástí. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
1.2 Je-li kupujícím/objednatelem spotřebitel řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami, občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) ve znění pozdějších předpisů.
1.3 Je-li kupujícím/objednatelem jiný subjekt než spotřebitel, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami Občanským zákoníkem, přičemž podle § 2158 platí, že se ustanovení § 2158 až § 2174 občanského zákoníku nepoužijí.
1.4 Uzavřením smlouvy kupující/objednatel stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a souhlasí s nimi a zároveň souhlasí s reklamačním řádem, který je součástí těchto obchodních podmínek.
1.5 Znění těchto obchodních podmínek může prodávající měnit nebo doplňovat. Tímto nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.6 Prodávající archivuje uzavřenou smlouvu a zpřístupňuje údaje v ní obsažené dalším osobám v nezbytném rozsahu pouze za účelem jejího plnění. Kupující/objednatel souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností ze smlouvy a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu.
2. Vymezení pojmů
2.1 Spotřebitel je kupující/objednatel, který uzavírá smlouvu s podnikatelem, mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého podnikání.
2.2 Subjekt jiný než spotřebitel je kupující/objednatel, který nakupuje výrobky nebo využívá služby za účelem svého podnikání v souladu s § 420 občanského zákoníku.
2.3 Podnikatel je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
2.4 Prodávající je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu/objednateli zboží nebo poskytuje služby. Prodávající je oprávněn objednané zboží dodat i prostřednictvím jiného dodavatele. V tomto případě odpovídá tak, jako by plnění realizoval sám.
2.5 Smlouva vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací) zaslanou kupujícímu/objednateli na jeho uvedenou adresu elektronické pošty po zaplacení celkové ceny objednaného zboží a služeb. Před zasláním objednávky prodávajícímu/provozovateli je kupujícímu/objednateli umožněna kontrola a změna vložených údajů. Po odeslání objednávky jsou údaje prodávajícím/poskytovatelem považovány za správné. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je řádné vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.
2.6 Pro uplatnění slev u speciálních služeb musí kupující/objednatel doložit nárok na slevu v objednávce. Na pozdější nebo dodatečné uplatnění nároku na slevu nebo poskytnutí plnění v režimu speciálních služeb nebude Prodávající brát zřetel.
2.7 Kupující/objednatel souhlasí s použitím komunikačním prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé každé ze stran při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si hradí každá strana sama.
3. Práva a povinnosti smluvních stran
3.1 Uzavřením smlouvy vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu odevzdat a poskytnout mu dohodnutou službu a kupujícímu/objednateli povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za poskytnuté plnění prodávajícímu dohodnutou cenu, včetně balného a dopravného.
3.2 Kupující/objednatel může zvolit některý z nabízených způsobů předání uhynulého zvířete prodávajícímu.
3.3 Při předání uhynulého zvířete kupujícím/objednatelem do krematoria převezme prodávající uhynulé zvíře pouze během své provozní doby, popř. v jiném čase, pokud se tak výslovně dohodl s kupujícím/objednatelem. Převzetí uhynulého zvířete mimo provozní doby prodávajícího je zpoplatněno zvláštním příplatkem dle platného ceníku.
3.4 Při zajištění přepravy prodávajícím odpovídá kupující/objednatel za to, že uhynulé zvíře předá v dohodnutý čas prodávajícímu na dohodnutém místě.
3.5 Kupující/objednatel při kterémkoli ze zvoleného způsobu přepravy čestně prohlašuje, že uhynulé zvíře patřilo jemu, nebo že při uzavírání smlouvy jedná v zastoupení vlastníka zvířete, že je toto zvíře mrtvé, není v pokročilém stádiu rozkladu, a že se nejednalo o zvíře (živočicha) zvlášť chráněné, nebo zvíře, jehož chov není povolen. Kupující/objednatel prohlašuje také, že uhynulé zvíře v době 7 dnů před svým úhynem nenapadlo žádného člověka, prodělalo všechna předepsaná očkování, netrpělo žádnou infekční nebo přenosnou chorobou.
3.6 Prodávající zajistí převzetí, převoz, uchování a kremaci uhynulého zvířete a následné nakládání s popelem dle uzavřené smlouvy, v souladu s podmínkami jemu udělené licence, dalšími souvisejícími povoleními a příslušnými právními předpisy.
3.7 Pokud je součástí objednané služby pořízení videozáznamu, prodávající pořídí a předá sjednaný videozáznam kupujícímu/objednateli na dohodnutou adresu elektronické pošty uvedenou ve smlouvě. U práv k pořízené videodokumentaci platí, že se dle Autorského zákona jedná o dílo pořízené na objednávku kupujícího/objednatele.
3.8 Plnění budou dle dostupnosti produktů a provozních možností prodávajícího realizovány v co nejkratším termínu, obvykle do 14 pracovních dnů od uzavření smlouvy, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, resp. v akceptaci objednávky nebude uveden jiný termín, tak nejpozději do 30 pracovních dní od akceptace objednávky. V případě produktů vyráběných na zakázku je dodací lhůta delší, o čemž bude kupující/objednatel bezodkladně vyrozuměn.
3.9 Objednané zboží bude dodáno na adresu sběrného místa prodávajícího, popř. na adresu uvedenou v elektronické objednávce.
3.10 Prodávající se zavazuje, že kupujícímu/objednateli dodá zboží bez vady či služby v souladu s platným právním řádem České republiky, a to na adresu sběrného místa prodávajícího, popř. na adresu uvedenou v elektronické objednávce.
3.11 Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího/objednatele zaplacením kupní ceny. Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení zboží přechází na kupujícího/objednatele odevzdáním zboží kupujícímu/objednateli.
3.12 Při převzetí zboží od přepravní služby si kupující/objednatel vždy pečlivě zkontrolujte neporušenost přepravního obalu. V případě, že obal je poškozen uvede tuto informaci do předávacího protokolu přepravní služby.
4. Platební podmínky
4.1 Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé dojednané ceny před odesláním zboží kupujícímu/objednateli. Kupující/objednatel uhradí cenu, na kterou bude vystaven zálohový list, ve 100% výši bankovním převodem, popř. jinou akceptovanou bezhotovostní metodou. Po připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího je tímto smlouva uzavřena.
4.2 Kupující/objednatel je povinen uhradit prodávajícímu společně s dojednanou cenou také náklady spojené s balením a dodáním zboží nebo jiné s plněním související náklady. Balné a dopravné u zásilek dodávaných přepravní společností je uvedeno v rekapitulaci objednávky.
4.3 Na základě bodu 3.9. bude zboží dodáno na sběrné místo, popř. na adresu, kterou uvede kupující/objednatel. Kupující/objednatel je povinen si takto dodané zboží převzít.
5. Odstoupení od smlouvy
5.1 Kupující/objednatel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího (zakázková výroba).
5.2 Od smlouvy v rozsahu plnění kremace nelze odstoupit od okamžiku, kdy kupující/objednatel předá uhynulé zvíře prodávajícímu, s ohledem na nemožnost vrácení poskytnutých plnění, a to i s ohledem na nutnost dodržení zdravotních a hygienických standardů, které se k dané činnosti vážou.
5.3 Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 a 5.2 má v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží a zároveň bere na vědomí, že dle ustanovení § 1831 Občanského zákoníku je povinen zaslat nebo předat prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Zboží zaslané zpět formou dobírky nebude prodávajícím přijato.
5.4 Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující prostřednictvím pošty na adresu prodávajícího uvedenou na faktuře či na adresu elektronické pošty prodávajícího nebo jiným jednoznačným způsobem. Pro odstoupení od smlouvy může kupující/objednavatel využít vzorový formulář. Prodávající potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.
5.5 V případě odstoupení od smlouvy nese kupující/spotřebitel náklady spojené s vrácením zboží, jak ukládá § 1820 Občanského zákoníku.
5.6 Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno či opotřebeno, vzniká prodávajícímu nárok na náhradu škody.
5.7 V případě oprávněného odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do 14 pracovních dnů od odeslání odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Prodávající je oprávněn provést ve lhůtě 10 dnů od vrácení zboží kupujícím přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zda vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno. Ve lhůtě 10 dnů od skončení lhůty na přezkoumání zboží dle odst. 3 tohoto článku vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu. Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno, či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody. Kupující je povinen zboží vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a v hodnotě, v jakém zboží převzal. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí. Pokud kupující vrátí zboží poškozené, je prodávající oprávněn nárok na náhradu škody vzniklé na zboží jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
6. Přeprava a dodání zboží
6.1 Místem dodání je adresa uvedená v elektronické objednávce.
6.2 Zboží je dodáno převzetím zboží kupujícím.
6.3 Prodávající se zavazuje dodat zboží v nejkratším možném termínu (14 dní), pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, resp. v akceptaci objednávky nebude uveden jiný termín, tak nejpozději do 30 dnů od akceptace objednávky. V případě produktů vyráběných na zakázku je dodací lhůta delší, o čemž bude kupující/objednatel bezodkladně vyrozuměn.
6.4 Způsob přepravy zboží je zvolen kupujícím/objednatelem a je vždy uveden v objednávce.
7. Práva z vadného plnění (reklamační řád)
7.1 Prodávající odpovídá za to, že odeslané zboží při odeslání či převzetí nemá vady. Faktura slouží jako dodací i záruční list. Po doručení zásilky (balíku) přepravní službou, je kupující povinen balík pozorně prohlédnout, zda není někde viditelně poškozen, poté ihned balík otevřít a zkontrolovat, zda zboží uvnitř není poškozeno. To vše je nutné udělat ještě před podpisem převzetí. Pokud bude poškozen balík nebo zboží, je třeba to ihned napsat přepravci do jeho dokumentů o předání. V případě, že je poškozen balík, ale zboží je v pořádku, je nezbytné tuto skutečnost napsat přepravci do dokumentů, ale zboží může kupující převzít. V případě, že je poškozeno zboží uvnitř balíku, kupující odmítne balík převzít. Pokud tak neučiní a poškozené zboží či zboží nezkontrolované převezme, vystavuje se riziku, že přepravce či prodávající neuznají reklamaci jako oprávněnou.
7.2 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
7.3 Kupující je povinen bez zbytečného odkladu o případných závadách a nedostatcích zboží prodávajícího písemně informovat. Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese sběrného místa.
7.4 Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, jde-li o vady zboží, které byly způsobeny dopravou zboží prováděnou kupujícím nebo neodbornou manipulací prováděnou kupujícím, nebo nevhodným používáním či skladováním zboží kupujícím.
7.5 Právo z vadného plnění se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, nevhodným užíváním nebo ošetřením, vlivem povětrnostních podmínek, neodbornou manipulací, úmyslným poškozením.
7.6 Kupující-spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, kupující-jiný subjekt v době šesti měsíců od převzetí.
7.7 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím– spotřebitelem nedohodnou na delší lhůtě.
7.8 Kupující nemá nárok na vícenáklady spojené s podanou reklamací, ani na jiné náklady související s vadou zboží a uplatněním reklamace.
8. Ochrana osobních údajů
8.1 Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího/objednatele v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o ochraně osobních údajů, a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016 679 (GDPR).
8.2 Kupující/objednatel na základě těchto obchodních podmínek poskytuje prodávajícímu své osobní údaje nutné k uzavření a plnění smlouvy, tj. jméno a příjmení, adresu, telefonní číslo, e-mail, příp. další a souhlasí s jejich zpracováním.
9. Závěrečná ustanovení
9.1 Vyřizování dalších požadavků kupujícího/objednatele zajišťuje prodávající také prostřednictvím elektronické adresy info@krematoriumzviratzlin.cz
9.2 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží a poskytování služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.
9.3 Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den uzavření smlouvy.
9.4 Vztah založený smlouvou se vždy řídí českým právem s vyloučením kolizních norem. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
9.5 V případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím/provozovatelem může spotřebitel využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může spotřebitel kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt též na stránkách www.coi.cz. Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.